Sunday 15 December 2013

Jumpa Yang Sama

 Blog ni masih sepi..maklumlah, dah nama pon blog baru. So,tak banyak orang yang tau... Aku nak citer kat korang, ada satu hari ni aku ternampak abang ni, sekilas aku nampak dia. Aku baru teringat yang dia tuh abang siber kafe yang slalu aku pergi dulu... Mula2 kenal melalui basketball, takdelah rapat mane... Kemudian ada satu hari ni, kitorang berborak panjang kat wechat sampai lah dia ceritakan kehidupan dia... Dari situ,berdasarkan apa yang aku dengar, kami mempunyai situasi yang sama, matlamat dan arah tuju juga pendirian yang sama.. Jadi dari situ... Dia banyak memberi aku kata semangat. Dia juga pernah berkata, disebabkan dugaan yang dia hadapi akhirnya Allah menemukan dia dgn 4 org sahabat dunia akhirat... Sedangkan aku... hmmm... Tapi aku bersyukur sebab Allah hadirkan orang yang mempunyai matlamat yang sama dengan aku... Iaitu..nak mendekatkan diri dgn Allah S.W.T. Dia abang yang mmg memahami hati aku...Alhamdulillah..Skurang-kurangnya aku tak merasa keseorangan menghadapi masalah ini... Kalau Allah temukan dia dgn 4 sahabat dunia akhirat... Aku pula berharap aku akan dapat abang seperti dia DUNIA & AKHIRAT.... Amin Ya Rabbal Alamin....

No comments:

Post a Comment